MammatillMolle

Alla inlägg den 22 december 2010

Av Sandra - 22 december 2010 13:51

Nu kommer Linda o Emilia o umgås med mig o Målle . Så det blir inga fler inlägg just nu! men ikväll så : ) PUSS

: )

Av Sandra - 22 december 2010 13:40

Idag går jag in i vecka 8, har alltså gått 7 fulla veckor!

Vill att tiden skall gå fortare så vi kan få komma in på ultraljud.

Och sen vill jag känna sparkar!

Vi tänkte att vi skulle se könet också!

Men det jag längtar mest till är ju till Augusti : )


Barnet

Embryot kan nu röra sig lite. Det växer fort. Ögonen kan urskiljas som fördjupningar. Händer och fötter ser ut som små paddlar. Handled skapas och framtarmen utvecklas till magsäck. Hjärnan börjar dela sig i två hjärnhalvor. Embryot har en svans.

Hjärtat slår och höger och vänster kammare bildas. Blodet strömmar fritt mellan hjärtats fyra rum.

Längd huvud till stjärt 13 mm.

Mamma

Brösten börjar bli större. Bröstvävnaden kan kännas knölig eftersom bröstkörtlarna är svullna. Förstorade kärl kan ses som nätverk genom huden. Din matsmältning fungerar långsammare nu vilket kan göra att du får gaser, obehaglig mättnadskänsla eller är känslig för beröring av magen. Den känns ofta spänd långt efter du ätit färdigt. Många gravida börjar även känna yrsel när de står upp en längre tid. Börjar tröttheten påverka ditt liv? Försök varva ned och sov så mycket du kan.


    

 

Av Sandra - 22 december 2010 13:33

Hej Hallå!!


Nu har Målle fått två julklappar till : ) Nu börjar det bli en stor bunt.

det är redan fullt under granen hemma vid Mamma o Pappa. o fler julklappar skall under. Gud vad jag ser fram emot i morgon, jag, robin, linda o ungarna skall sova hemma vid mamma o pappa, som varje år innan julafton.

Vakna upp på morgonen o öppna varsitt paket : ) O äta frukost tillsammans, det tycker jag är super mysigt.


Målle ligger o sover för tillfället.

Har fått börja med bisolvon till han igen, hans hosta verkar inte vilja försvinna!

Men i övrigt är han hur frisk som helst och det är skönt.

Magsjuk har vi alla redan varit så hoppas det inte kommer tillbaka!!


Idag är jag VÄLDIGT svullen om min mage. Känner mig svullen helt och hållet.

Illamåendet har försvunnit faktiskt, har sluppit spytt på två hela dagar : )


nej, nu babblar jag bara på en massa! trevlig dag på er!

Presentation


Jag bara älskar Mammalivet.

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards