MammatillMolle

Alla inlägg under december 2010

Av Sandra - 31 december 2010 12:00

Hittade sidan med vagnen som jag vill ha : ) Det blir en sån som jag vill ha fast i svartgrå. lika snygg. Håller med dom som skrivit att den kommer bli väldigt skitig!! Men har har ni en bild iaf.. Vad tycks??

 

  

Av Sandra - 31 december 2010 09:32

God morgon!

Natten har varit lång, Målle har inte riktigt vilja sova. Han har legat o vänt o vridit på sig nästan hela natten.. Målles Faffa är här nu med julklappar till Målle.

Han fick Mickes clubhouse och en stor fin truck.


Mogonen för mig har inte börjat bra. Åt frukost, sen tog det en halvtimme då var det bara att springa in på toaletten! SUCK.

 

Men jag över lever!!

 

Idag skall vi ut och åka pulka med Målle hade jag tänkt, sen blir det god middag med Robin o Målle!


Ha en trevlig kväll allihopa!

Av Sandra - 30 december 2010 18:04

Här har ni min svullna mage!!


  


Fast lilla bebisen är 27 mm så är min mage lika stor som en fotboll : )

Av Sandra - 30 december 2010 17:59

Målle sover själv i sin säng idag : )

 

  

Min lilla Målle.

 

    

 

 

Av Sandra - 30 december 2010 11:02

Veeeet.......... Det är tidigt för att tänka på syskonvagn. Men det är kul att vara inne o titta på. Så jag har några favoriter! Vilken tycker ni är finast?

Den vita, eller hur?

 

        

 

 

 

 

Av Sandra - 30 december 2010 10:32

Nu vill jag inte vara gravid längre, vill att det skall bli Augusti så jag slipper gå o vara yr o må illa. Vaknade i natt och mådde skit. Kan inte äta för det kommer bara upp igen! Känner en som fått spytt under hela sin graviditet så jag hoppas inte jag kommer få den oturen, hoppas på att det bara är dem tre första månaderna! Alltså en månad kvar!!


I morgon är det nyår. Som jag känner nu så kommer alla som kommer hit i morron ligga sjuka! Men vi får se. Annars är det bara mysigt att sitta hemma med Robin o Målle.  Vad ska ni göra?

 

  

 

Gott nytt år..

Av Sandra - 29 december 2010 16:31

Har varit hemma vid Svärmor nu och tagit ett långt varmt bad tillsammans med Målle : ) Hur skönt som helst. Så nu är jag varm igen!

Nu skall jag sätta igång med Målles sovhörna!!

Blir NOG inget mer bloggande ikväll för min del. Så trevlig kväll på er Fuckers!!

Av Sandra - 29 december 2010 13:30

Barnet

Embryot börjar likna en människa. Käkarna är färdiga, munhåla och näsa förenas. Öron och näsa syns och ansiktet börjar se riktigt mänskligt ut. Halsen utvecklas. Fötterna är cirka två millimeter. Embryot blir mänskligare på flera sätt då det utvecklar känsel och reagerar på beröring. Det kan även få hicka. Svansen försvinner nu och i den här veckan börjar könsorganet att anläggas.

Längd huvud till stjärt 27 mm.

Flicka eller pojke

Varje cell i vår kropp innehåller en särskild genetisk kod uppbyggd av 46 kromosomer. Vi får hälften från mamma och hälften från pappa. De första 22 kromosomparen bestämmer psykiska och fysiska drag hos barnet. Det sista paret bestämmer könet. XY-kromosomer blir en kille, XX blir en tjej. Mamman kan bara ge X-kromosomer. Det är alltså pappan som bestämmer könet på barnet. Om fostret är en pojke utsätts det för en extrem påverkan på "grundmallen", eftersom fosteranlaget är förutbestämt att bli kvinnligt. Hos pojkfostret gör en gen på y-kromosomen att det bildas testiklar och dessa frisätter höga halter av manligt könshormon som tillbakabildar det som skulle blivit kvinnliga könsorgan. Det kallas även för maskulinisering av de yttre könsorganen. 

Mamma

Många kvinnor börjar oroa sig vid den här tiden. Du kanske oroar dig för missfall, för hur barnet kommer att bli, förhållandet, viktökning, jobbet eller andra saker. Många funderar också på om de verkligen vill ha barn, även om det var planerat. Det är fullt naturligt. Dela gärna med dig av alla dessa tankar till din partner så bibehålles närheten och han/hon blir mer delaktig i dina upplevelser. Nu kan du se att huden börjar förändras och rynkor slätas ut.


  

Presentation


Jag bara älskar Mammalivet.

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards