MammatillMolle

Alla inlägg under november 2010

Av Sandra - 26 november 2010 12:58

I natt sov Målle HEEELA natten lång och vaknade klockan nio i morse! Så jag fick sovmorgon, hur skönt som helst! Efter vi vaknat o ätit frukost så gick vi upp till syster o ungarna o umgicks lite. Sen klädde vi på pss kläderna för att gå till Gahms o Lottas!


Köpte en snöglob till Målle och en julslinga med snögubbar. Han älskar allt som har med belysning att göra. Nu ligger Lillmen o sover. När han vaknar skall jag försöka ge han något att äta. Han vägrar äta! Han är så förkyld o lite hängig ännu, kan väl bero på det??


Annars händer det väl inget annat idag?? Moster Helene kommer Hit en sväng iaf.

När Robin kommer hem så skall vi åka till affären för att köpa ingredienser till en thairätt som vi skall laga! ÄLSKAR THAIMAT!!


Ikväll blir det idol, men tycker det är sjukt tråkigt egentligen! Men vill ju inte missa ett avsnitt heller!


Och i morgon blir det in till stan för att storhandla mat. O se om jag hittar någon julklapp till Nora o Eddie!


Nu kolla runt lite på internet, sen vika tvätt!!


Ha en underbar dag!!


 


Helt sjukt vad tiden går fort. Se vad liten han var här! O fyller 1 om TRE dagar! Naaaaa. 


Av Sandra - 25 november 2010 20:12

Nej, det blir inget bloggande ikväll heller! Tänker faktiskt sätta på någon bra julkalender o se för mig själv! Robin lär spela tvspel o Målle sover som en stock! Så vad skall då jag göra liksom?


Men hoppas ni alla haft en underbar vit dag idag!


Kram!

Av Sandra - 25 november 2010 12:16

Nu är min lilla Prins på bättringsvägen : ) Hostan har lossnat! Men sover dåligt på nätterna iaf, för att han är för övertrött, har svårt för att komma till ro! Så jag tror kalaset blir av på söndag iaf . WOOHOO!!


I morse packade jag o syster på ungarna M Y C K E T med kläder o gick upp till Mamma. Och det var ingen rolig promenad inte! Så det gör jag inte om igen .


Snart är det jul. Och den är planerad. Skall sova hemma vid Mamma dagen innan julafton och på julafton : ) Kommer bli hur mys som helst! Hela familjen skall vara samlad och det älskar vi.


Ikväll kommer jag kunna blogga lite mer. När Målle är sjuk så vill jag ägna all min tid till han! Just nu sover han.


  


Av Sandra - 24 november 2010 10:54

Dom senaste två dagarna så har jag varit dålig på att blogga! Men här får ni af ett inlägg : )


I natt har det varit en sömnlös natt, igen! Målles hosta vill inte lossna. Så fort han somnar in så börjar han hosta! Undra hur länge den kommer sitta i. Han måste ju vara frisk till sitt kalas han skall ha på söndag! Finns det ingenting man kan ge dem? Har köpt hostmediin o slemlösande men det verkar inte funka! Några förslag? Nu sover han iaf, hostar i mellan åt, då får man springa dit o ge han tutten : )


Inget annat har hänt. Håller oss inne för det mesta! Umgås med syster o ungarna! Sen när Målle vaknat skall vi upp till Syster o äta mat! Sen ner o städa o fixa. Måste gå o köpa värmeljus också ja!


  

Av Sandra - 23 november 2010 12:38

Blev inget skrivande igår, pga Målle inte ville somna o väl när han somnade så somnade jag! Var så sjukt trött. Men en halvtimme efter så vaknade Målle igen av en sån jävla jobbig hosta! Så i natt har han i stort sätt skrikit i genom hela natten och samtidigt haft hosta. Så synd om han! Så jag o Syster var nere o köpte något slemlösande till ungarna förut. Nu ligger han o sover. Har sovit i två timmar! Så vi får se hur länge han sover! Ha en fortsatt trevlig dag!

Av Sandra - 22 november 2010 11:04

Nu är den äntligen beställd!


  


Den radiostyrda bilen till Robin : )

han blev galen i den när han såg den första gången!

Så i veckan kommer den !

Endast 550 på hikmet.se

Av Sandra - 22 november 2010 10:05

I natt har Målle inte alls sovit bra, han vaknade av en hemsk hosta och spydde upp en massa slem, och fick knappt någon luft. Och jag blir livrädd. Som tur är så är Robin så lugn av sig! Målle känner ju av om jag blir nervös! Efter han fått spytt iaf så var hostan nästan borta helt. han har hostat lite hit o dit idag. Men febern är hela borta, hur skänt som helst!


Vad händer idag? Inte ett skit, skall vara hemma med Målle o leka o pyssla lite!


Sen kommer Robin hem o då skall vi laga något gott, en bära ner massa skit i förrådet.


hej!


  


Av Sandra - 21 november 2010 21:04

Målle, min lilla Målle. Är sjuk! Började i natt med att han fick feber och skrek, o skek o skek! Tills slut somnade han, fick gå runt o vagga han till hög musik i över en timme! Stackarn. Idag har han haft feber från och till. Men är ändå glad!! En otroligt jobbig hosta har han fått också! Stackars min lill Plutt.

Om BARA 8 dagar blir han 1 : ) Min stora unge!


Nu blir det kudden tillsammans med min sjukling!

Trevlig kväll!

Presentation


Jag bara älskar Mammalivet.

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards