MammatillMolle

Alla inlägg under oktober 2010

Av Sandra - 6 oktober 2010 08:40

Godmorgon Godmorgon!

I morse var vi uppe klockan sex, väldigt skönt måste jag säga.

Målle ligger nu o sover igen som en stock.

Idag händer det inte ett skit, skall bara vara hemma o leka o busa!


Målle tog sina första steg igår : )

Tänk att den lilla kroppen snart springer runt i denna lägenhet : )

Mammas lilla plutt.


Trevlig dag på er!


Av Sandra - 5 oktober 2010 20:10

Visst ja, pauline var ju här o satt in bilderna på min dator idag från Romabadet som jag måste lägga in, men det blir bara några! Filmen väntar!


         


Lite suddiga bara!

 Trevlig kväll.  

Av Sandra - 5 oktober 2010 19:48

Vilken underbar dag vi haft idag!

Johanna kom hit i morse runt åtta och åt frukost o duschade, o jag o Målle passade lilla Tuva : ) Efter en stund så kom Pauline o Oliver också. Sen kom Linda, Nora o Eddie ner. Vi klädde på oss för att sen gå o möta Bellis o Manne, riktigt söt liten kille är han : )

Sen vidare mot församlingshemmet för att sjunga o leka.

När vi vart där ett tag så gick vi hem för att laga spagetti o köttfärsås.

Och sen till Humle o Dumle för en fika. Träffade också på Sofie o Fanny där med sina små barn : ) Hemskt vad alla skaffar barn nu för tiden!


Nu ikväll så har vi vart hemma vid Johanna o Conny o kollat deras hus som dom börjar bli klara mer. Älskade deras badrum.


Nu sover Målle o jag skall ligga o mysa med Robin i soffan till en film.

Så ha en trevlig kväll.


      


Älskar mina pojkar.



Av Sandra - 4 oktober 2010 14:42

Idag har det varit en tråkig dag!

Det finns inget att göra, det är ju storm ute.

Så man kan inte gå ut heller!

Har nästan varit uppe vid Syster o ungarna hela dagen o lekt med ungarna!

Ätit lite mat.

Sen kom Johanna och TUva in en snabbis och sa hej. Sen gick dom igen : )

Svärmor var införbi en stund också!

Nu ligger Målle och sover för andra gången idag.

Sen när han vaknat så tänkte jag att vi skulle gå igenom hans rum o leksaker.

Sen vid fyra kommer Robin hem då skall vi laga mat.

Händer väl inte så mycket mer idag tror jag!

Kan vara skönt det också faktiskt!!


Jag vill ha jul. Finns det fler än jag som längtar efter julen?

Av Sandra - 3 oktober 2010 20:04

Nu är Målle nyduschad

Har ny torr blöja.

Har klippt hans naglar.

Har fått på sig sin nya jamas.

Har druckit en flaska välling.

Nu ligger han o sover som en stock i sängen : )

 

  

 

Han måste vara helt slut efter badandet idag tro jag!

Verkar inte som att Pauline kommer att skicka bilderna som vi tog idag. Men när hon skickar dom så kommer dom in på bloggen!

 

Nu är det ensam Mamma söker som jag tänkte se. Men funderar starkt på om jag skall lägga mig i sängen bredvid Målle o se på Rena Rama Rolf istället!

 

Trevlig kväll på er!

Av Sandra - 3 oktober 2010 15:13

I morse skickade Pauline sms o frågade om vi ville hänga med till Romabadet och bada och självklart så ville vi de så vi packade badväskan med badkläder och drog iväg. Målle tyckte det var lite otäckt i början men sen släppte han loss och tyckdet det var jätte kul : ) Så från och med nu så blir det badning varannan söndag. Glömde tyvärr kameran hemma så Robin tog en massa bilder med Paulines kamera, så hon skickar bilderna till mig sen så dår får ni se när min plutt fått bada : )


Just nu sitter vi hemma vid Mamma o pappa, dom har bjudit oss på mat idag. Skall snart hem. Skall se om Johanna o Tuva vill komma förbi en sväng!


Tack för mig!

Av Sandra - 2 oktober 2010 13:40

Grattis Syster på din dag! Älskar dig.

 

 

  

Av Sandra - 1 oktober 2010 16:54

Denna fina fåtölj skall vår kära son få på sin 1-års dag : )


  


hej.

Presentation


Jag bara älskar Mammalivet.

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards