MammatillMolle

Alla inlägg under oktober 2010

Av Sandra - 12 oktober 2010 14:44

I morse gick till församlingshemmet för att sjunga med dem andra barnen. Trött som Målle var så gick vi efter en stund, så Målle somnade direkt han bara la sig i vagnen, så jag stannade kvar. Orkade inte gå runt runt o runt tills Målle skulle vakna i det kalla vädret. När vi kom hem så lagade vi lunch, sen kom Pauline o Oliver o lekte med oss. Nu har dem gått och Målle sover, jag har städat och plockat lite här hemma. Längtar tills mina saker kommer, så jag kan få fixa tvrummet. TURKOST TURKOST TURKOST skall vi ha : ) Kommer bli så snyggt.

 

Nej nu skall jag vika tvätt. Sen vänta på att min underbara skall vakna o att Robin skall komma hem med en cigg till mig.

 

Ha en bra dag, hej!

Av Sandra - 11 oktober 2010 10:43

Vår helg har varit underbar. I lördags var jag o Robin bjudna på middag i Fårösund som vi var på. Mamma och Pappa hade Målle o det hade gått hur bra som helst och jag o Robin hade det jätte trevligt. Men det var väldigt tomt utan Målle. Så det kommer dröja ett bra tag innan jag lämnar han igen.


På lördag förmiddag var vi ute och grillade korv. Hur mysigt som helst. Märkte när vi kom hem att Målle hade feber 38.9 hade min lilla fisunge. Så vi gav han alvedon sen somnade han. Igår kväll var det inte kul, han skrek o skrek o skrek. han hade nog magvärk. Han ville inte sova själv, han skulle prompt sova i min famn, så jag fick sitta upp ett tag o sova. Idag är han bättre, ännu lite febrig. Men snart är han sitt vanliga jag igen hoppas jag!


Nu har jag bestämt mig för vilken åkpåse jag vill ha till Målle, så den skall jag åka in o köpa på babyproffsen nu när jag får mina pengar. Dyr är den, men han måste ju ha något klokt. Tror jag skall passa på att köpa en ny vagn också faktiskt. Han har redan tre vagnar, två av dem är sommarvagnar så dem kommer ju inte till användning i vinter. Den andra börjar gå sönder. Så ja, det är dags med en ny vagn känner jag! Någon som har något förslag på någon bra vagn?

 

O snart fyller min lilla Mamma år. Och vad skall jag hitta på till henne egentligen? Längtar till slutet av månaden så vi kan få åka in o shoppa : )

Denna gång skall jag köpa till mig själv. Robin måste ha lite nytt också. O självklart Lilleman.


Nej nu kommer lite bilder. sen skall jag läsa lite bloggar!

Hej


                    

Av Sandra - 8 oktober 2010 19:19

Förut packade vi på ungarna en massa kläder och gick iväg och lekte lite. Men kallt var det så det blev inte så långvarigt.


                

Av Sandra - 8 oktober 2010 09:46

Denna snygga åkpåse skall jag köpa till Målle, Fin va?


  

Av Sandra - 8 oktober 2010 09:39

Nu jäklar skall vi göra om här hemma!

I tvrummet skall vi ha Turkost, svart och vitt. Ser rummet framför mig hur det kommer att bli... Alltså hur snyggt som helst. Köket skall vi ha i svart och vitt sen någon annan färklick. Kommer också vli snyggt. Hallen vill jag också fixa, men först och främst Köket o tvrummet. Skall ju som sagt in till stan med Pauline i slutet av oktober. Då skall det shoppas till hemmet, mig, Målle o Robin och självklart lite julklappar : ) O en present till mamma, tror jag vet vad jag skall köpa till henne nu faktiskt!

 

Längtar tills nästa torsdag, då skall vi göra fotavtryck och handavtryck av gips på församlingshemmet. Har jag velat gjort länge!

 

nej, kolla runt på internet nu!

Av Sandra - 7 oktober 2010 16:04

Just nu längtar jag tills slutet av oktober för en shopping på stan med Pauline! Bara hon o jag : )


Sen längtar jag vääääldigt mycket till Målles ettårs dag!


Hej!

Av Sandra - 6 oktober 2010 11:44

På lördag så har jag o Robin blivit bjudna på grillning : ) Så för första gången så skall vi lämna i från oss Målle. Mamma o Pappa skall sitta barnvakt. Hoppas det kommer gå bra, annars får vi åka hem igen, inge mer med det!!


Vill hitta på något.



Av Sandra - 6 oktober 2010 09:00

<3


  

Presentation


Jag bara älskar Mammalivet.

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards