MammatillMolle

Direktlänk till inlägg 2 februari 2011

förlossning.

Av Sandra - 2 februari 2011 13:56

Hemskt vad min lilla Prins sover länge, jag som har så tråkigt.. Tycker att han kan vakna nu så vi kan laga mat sen ta ett bad i badbaljan : )


Tycker som sagt att det kan bli Augusti NU NU NU...... Kommer inte vara så kul att gå HÖGGRAVID i sommar inte.. Varmt och jävligt. Men det är det värt. Får ju en liten bebis till. och jag är ÖVERLYCKLIG..... Har jag sagt det innan?

 

Robin och jag låg och pratade om der för någon kväll sen, han längtade mest när vi skulle åka in och föda, och när bebisen kommer upp på magen!! Men hur kan han längta till det undrar jag då?????? Han höll ju på att svimma när Målle kom upp på magen för tusan. Han blev helt vit i ansiktet och var tvungen att gå ut och röka!! TVÅ MINUTER EFTER MÅLLE FÖDDES : )

 

Visst ser jag fram emot nästa förlossning, men hoppas det inte håller på i 25 timmar som sist. Det var jobbigt.. Så får vi hoppas att hon/han ligger rätt denna gång så jag kan krysta ut ungen själv. För sugklocka är INGEN höjdare kan jag lova!!


Nu babblar jag bara på en massa för att jag har tråkigt.


Målle vaknade nu, trevlig dag på er.

 
 
Lina

Lina

2 februari 2011 20:58

Jag tror att denna förlossning kommer gå fortare Från vattnet gick så tog de Johlene 10 timmar. Julius 2 timmar Alex 10 minuter

http://www.familjenbrostrom.bloggplatsen.se

Sandra

3 februari 2011 14:41

Oj.... nervös jag blir nu, tänk om man inte skulle hinna in?

 
Nathalie Mamma Till Jasmine

Nathalie Mamma Till Jasmine

2 februari 2011 21:20

Jag vet hur det känns min tog 23 timmar.
Men dem säger ju oftast att det går fortare andra gången speciellt om man har det ganska tätt inpå. =) Så vi hoppas att det går fortare!! =)

Sugklocka verkar inte roligt.
Inte att bli klippt heller som jag blev. =/

Kram

http://nathaliemammatilljasmine.bloggplatsen.se

Sandra

3 februari 2011 14:39

Nejhu blev du klippt? mycket eller?

 
Nathalie Mamma Till Jasmine

Nathalie Mamma Till Jasmine

3 februari 2011 20:19

Ja jag blev ju det.

Ja rätt så mycket var det.
Men nu vet jag att om det nästa gång är så att lillens huvud inte vill ut då ber jag dem att klippa. Jag fick vänta alldeles för länge med Jasmine innan dem gjorde något. :S

Jag tror att för oss som det har tagit jätte lång tid att det kanske blir 12 timmar istället men jag tror definitivt att du hinner in. =)

http://nathaliemammatilljasmine.bloggplatsen.se

 
Lina

Lina

4 februari 2011 08:53

Du märker när de är dags. Jag visste att de skulle gå fort så vi var ju inne 1 timme innan

http://www.familjenbrostrom.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 9 mars 2011 20:00

bytt blogg. http://blogg.alltforforaldrar.se/mammasandra/ kommer inte vara inne på denna något mer. tack för mig. ...

Av Sandra - 8 mars 2011 20:21

Jag har bytt blogg : D

Av Sandra - 8 mars 2011 19:42


Vilken himla tur att vi har en fyra, då kan bebisen också få ett helt eget rum : ) Men det skall jag inte börja inreda ännu på väääldigt länge. Men vet hur jag skall ha det, även om det är kille eller tjej.. Älskar allt som har med inredning att gö...

Av Sandra - 8 mars 2011 16:57

Vilken skön dag vi haft idag. Församlingshemmet och sen varit hemförbi Bellis och Manne där även Johanna, Casper och Kristin var. Målle blev helt galen i Mannes gåstol : )   Sen var det bara hem och börja med maten så den var klar tills robin kom...

Av Sandra - 8 mars 2011 11:58

Nyss hemkommen från församlingshemmet. Var MASSOR av mammor och barn idag, även en ny tjej som skall sjunga med oss varje tisdag : ) Vi gjorde semlor också, hur gott som helst. Var inte kvar så länge pga Målle var så otroligt trött , han somnade i va...

Presentation


Jag bara älskar Mammalivet.

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards