MammatillMolle

Alla inlägg den 9 februari 2011

Av Sandra - 9 februari 2011 11:20

I magen: Huden är så tunn och genomskinlig att blodkärlen under syns. Håret fortsätter att växa och om bebisen kommer att få mörkt hår så börjar hårsäckarna att producera hårpigment. Fostrets öron är nästan på rätt plats men de sitter fortfarande lite lågt.


 Fostret börjar lagra kalcium för att ben och märg i skelettet ska fortsätta att utvecklas. Muskler utvecklas och fostret kan knyta nävarna. Fostrets hicka kan kännas som regelbundna tickningar i magen som pågår i några minuter.


  


vikt.JPG langd.JPG

75 gram

12.5 cm



Mamma:

Eftersom fostret lagras kalcium under den här perioden kan du bli sugen på mjölk. Ditt hjärta har växt och ökat kapaciteten med 20 procent för att klara av att förse fostret med syre. Kapaciteten kommer gradvis att öka under resten av graviditeten. Den totala kapacitetsökningen kommer att ligga på 30-50 procent i slutet av graviditeten.

Av Sandra - 9 februari 2011 11:17

I morse packade jag och Målle på oss en massa kläder för att gå ner till stranden med Maria och Freja, var iskallt där nere så vi gungade ungarna en stund sen gick vi hem till oss och lekte istället. Syster o ungarna kom också ner och umgicks!

Nu sover Målle som en stock och jag väntar på att Mamma skall komma : )

Vi skall laga mat tillsammans idag, tror det blir min otroligt goda thaigryta faktiskt!


Sen skulle nog Linda och Emilia titta förbi en sväng tror jag!

Alltid lika kul!

 

Hej med er.

Presentation


Jag bara älskar Mammalivet.

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards