MammatillMolle

Alla inlägg under maj 2010

Av Sandra - 19 maj 2010 20:43

Haft ännu en underbar dag tillsammans med min fina son.

Den kan inte bli annat än underbar om man har en sån fin son som jag : )

 

Ligger just nu i sängen och kolla på anna anka söker assisent, hur dåligt som helst. Men kan inte låta bli att kolla, har inte missat ett enda avsnitt : )


Lilleman ligger och sover och är helt svettig.

Robin är och tvättar bilen som vanligt!


I morgon blir det nog picknick med syster o ungarna!

På fredag skall Molle på sitt första killkalas : )

På lördag skall vi hem till Svärfar och grilla o spela kubb. Blir nog övernattning så Robin kan ta någon öl.


Visst ja, vet ni vad jag skall köpa? En studsmatta till Molle, Nora o Eddie. En sån där stor ni vet. Hur kul som helst!


Morgonrock och klackskor : )

 

Tack för mig!



Av Sandra - 17 maj 2010 18:16

Haft en underbar solig dag på Mamma och pappas balkong med familjen och Pauline, Oliver och Emelie. Tre promenader har det blivit och en bränd axel : )


I morrn blir det 1 års kalas, min finaste systerson börjar bli så stor : )


Nu skall jag ta en tupplur!!

Av Sandra - 16 maj 2010 11:12

Igår kom Pauline, Micke, Oliver, Emelie och Johanna hit. Mycket trevligt måste jag säga! Gick sen ner till Gauköket och åt, jag fick nästan i mig en hel 150 hamburgare. Sen gick vi en promenad till pressan för att köpa mjukglass.

MIn första mjukglass i år. Sen gick vi hem igen!

Vid fem tiden så var vi hem bjudna till Svärfar på grillning, blev inte så lyckat med tanke på regnet. Men Robin stod ute i regnet och grillade för fullt : )

Blev iaf hur gott som helst.

Åkte hem klockan åtta, då hyrde vi den nya Vallander filmen, men den orkade vi bara se halva. Sen somnade vi som stockar.


Idag skall Robin iväg och fiska med Pappa, jag vet inte vad jag och Molle skall hitta på. Antingen hem till Mamma eller bara sitta hemma!


Nu blir det mys i sängen med min lilla familj!


                    

Av Sandra - 14 maj 2010 18:28

Jag vill ha ett hus, vill hyra, inte köpa. Vill ha en gård till Molle när han blir äldre. Med gungor, sandlåda och massa med annat skoj till han! Men det kommer att dröja, men drömma kan man ju!! Enligt Joakim så skulle vi flytta in till stan i ett hus som vi skulle hyra, inom ett år! Men ingen av oss vill in till stan så det är nog ingen risk. Men man vet aldrig! Skulle vara roligare att komma nära familjen Lind. Vi får se, vi får se!


Nu har Robin fått Lilleman att sova, så jag skall passa på att ligga o se på någon Astrid Lindgren film.


Och i morrn blir det kubb med Pauline, Micke, Oliver, Johanna och Emelie : )


Trevlig helg på er.


  

Min finafina Bebis!




Av Sandra - 13 maj 2010 20:06

Tack Johanna & Linda för en trevlig kväll

Nu skall jag lägga mig och se en film.

Och Lilleman sussar och snarkar för fullt : )

Tack för mig.

Av Sandra - 12 maj 2010 20:34

Igår så var jag ,Syster o ungarna på musiklekis, sjöng och hade det trevligt. Gick rätt så tidigt, skulle möta upp Johanna för att ha en picknick på stranden. Men hon skulle komma senare så det blev bara med Syster o ungarna. Efter det så gick vi vidare till Gahms och köpte lite smått och gott : ) Mötte upp Johanna efter det för att gå hem till Mamma och Pappa på fika. Satt så gott som ute hela dagen och snackade massa skit. Var en underbar dag!


Idag så gick jag till Närs väldigt tidigt. Fick ett sms om att Oliver ville leka lite med Molle och självklart ville han det, så pauline och Oliver kom ut på en fika, även Johanna kom. Vi gick en lååångpromenad och snackade en massa förlossningsnack. Minns nästan ingenting om förlossningen, men men! Varmt var det. Fick även färg i ansiktet och armarna : ) Sen gick vi hem till Mamma igen och satt på gården. Och åt kebabrulle, hur gott som helst! Och Molle har sovit ute mycket i natt, så hoppas att han sover bättre i natt. Denna dag har också varit helt underbar.


I helgen så blir det grillning och kubb med Pauline, Micke, Oliver och Johanna. Hoppas bara på fint väder.


Nu orkar jag inte skriva mer. Skall lägga mig bredvid Lilleman och kolla på någon bra film och hoppas på att Robin snart kommer in och myser lite med mig.


Godnatt på er kära läsare : )

Av Sandra - 10 maj 2010 21:09

Hallåhallå!


Idag har jag varit ute och gått tre gånger, hur skönt som helst. Linda med sin mage var också med ute på ett varv. Vilken fin mage hon har, saknar min mage : ) Annars umgicks jag med syster och ungarna hela dagen, tills Robin kom och hämtade mig. I morrn kommer Johanna med sin mage hit, många gravida nu tycker jag, men snart ploppar ungarna ut : ) Hoppas på fint väder i morrn så man kan gå en promenad och kanske en picknick på stranden, myspys!!


Snart blir min underbara systerson 1 år : ) Och då skall Molle få gå på sitt första killkalas med massor av småkillar : )


      


Min fina underbara lilla Son som jag älskar högst! Det är så underbart att vara Mamma. Njuter av varje sekund med Molle!   


Nej nu skall jag gå och ge Robin en godnattpuss, borsta tänderna och sen lägga mig i sängen tillsammans med Molle som har sovit sen klockan åtta! Men snart lär han vakna och vilja ha tutten : )


Godnatt!



Av Sandra - 8 maj 2010 21:59

Viiiiiilken underbar dag vi haft idag. Åkte in till stan i morse klockan tio. Hittade en massa fint. Molle fick 6 par byxor, 2 bodysar, hängslor, kalsonger, skor, skjortor, regnskydd till vagnen och hoppgunga. Robin köpte mssa kläder till sig, och jag köpte massa kläder till mig : ) Sen på hemvägen så blev det Mias grill.


        


Får jue inte glömma att skriva att min underbara fästman har tapetserat om i sovrummet ikväll : ) super snyggt. Godnatt

Presentation


Jag bara älskar Mammalivet.

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards